Защо копирайтингът продължава да е толкова важен за бизнеса ви?

С нарастването на дела на видеото в общата маса на маркетинг съдържанието днес, много специалисти – в това число и рекламисти – биха могли да се подведат, че настъпва краят на една ера. Ерата на добрия копирайтинг, на мастъра в маркетинговото съдържание, а именно контент съдържанието. Силата на думите обаче, магията на добрия текст, който макар и лишен от реална визуализация, която да сграбчи погледа от веднъж, едва ли са изгубили заряда си.

Нещо повече – копирайтингът продължава да е важен за вашия бизнес, в това число и за SEO оптимизацията, просто защото едното без другото едва ли би могло да съществува. Междувременно, големи имена в сферата на дигиталния маркетинг отиват и по-далеч в твърденията си, уверено заявявайки, че копирайтингът все още е нетитулуваният крал на маркетинга и истината е, че на него титли не са му нужни. Всеки маркетолог с изявени качества ще се съгласи, че копирайтингът продължава да е от огромно значение и за такава теза си има и неоспорими доказателства.

Копирайтингът е жизненоважен елемент от новата маркетингова концепция, която живее успешно и на дигитално ниво.

Ще уточним, че от няколко години се говори за нов маркетингов подход, който вече съвсем не е само ориентирам към потребителя. Потребителят вече не е в центъра на маркетинговата кампания, ами той сам диктува нейната реализация и план за действие. Заговори се за потребителско преживяване като топ конкурентно предимство, с което много от големите компании, дигитални и рекламни агенции гордо заявяват, че са стъпили на едно напълно ново, изцяло задоволяващо новата, все по-претенциозна и взискателна аудитория. Но за да бъде постигнато качествено потребителско преживяване, в неговата стратегия неименуемо присъства и качественият копирайтинг. Факт е, че той става с по-ниска степен на формалност, с повишена доза информативност и креативност.

Никой бот не може да се конкурира с отличния копирайтинг

Става въпрос за нещо като live copywriting, който по всякакви параграфи е по-надежден като сила на изпълнение и постигане на планувани конверсии. Става въпрос за това, че в етап, когато дигиталните канали са наситени с маркетингови стратегии, включващи директната комуникация с клиента (най-вече през чатовете на социалните мрежи), ботовете звучат като логично решение за намаляване на времето и финансовите ресурси, но съвсем не са добре дошли в напредничавия свят и съзнание на днешния потребител. Добрият копирайтинг продължава да играе ролята на гласа на вашия бранд. И ако вие автоматизирате онлайн комуникацията с бездушни ботове, пригответе се да изгубите огромна част и от лоялните си клиенти.

Копирайтингът няма намерение да напуска социалните мрежи

Не можем да оспорим факта, че видео съдържанието се котира най-много в момента. Но само по себе си и еднолично то, макар и да може да съществува, не е в състояние да изпълни всички бизнес задачи. Когато става въпрос за социални мрежи, днес, наблюдаваме тенденцията те да бъдат ползвани не толкова за да информират клиентите, но и за да създадат една здрава връзка с тях. Социалните мрежи се ползват за бързо и ефикасно навлизане на бранда на пазара, а след това и за поддържане на едни лоялни отношения с първите му клиенти. Социалните мрежи днес дават старт на новите компании, включително и на иновативните стартъпи, като копирайтингът си приписва поне 80% от евентуалния успех в мисията скоростен brand awareness.

Хората спряха да четат – няма такова нещо!

Не само че хората не са спрели да четат, ами дори и извън областта на дигиталния маркетинг, а именно в книгоиздаването, позитивно изненадано наблюдават ръст на потребителския интерес към доброто старо четмо. Една значителна част от аудиторията – интелигентната, интересуващата от науката, информираната и разумната – продължава да бъде привличана предимно от текстово съдържание и макар от време на време да посяга към видеото, копирайтингът продължава да е основната й притегателна сила да се запознае с нещо ново.

SEO без копирайтинг е като човек без душа

На пръв поглед, набързо скалъпени текстове с добра наситеност на ключови думи или дори една по-футуристична идея за оптимизация на сайтове – machine learning копирайтинг – може и да изглежда възможна. Само че ефективността й граничи с нула. И това е така именно защото аудиторията вече знае какво правите. Потребителите ще подминат лошия текст и ще затворят зле написана статия още на първия параграф, защото са наясно, че вие гоните трафик. Но в случай, че копирайтингът им носи някаква стойност, нещо полезно, те, със сигурност, няма да се възползват от материала, който сте публикували, та дори и с конкретна странична цел, като SEO стратегия.

Копирайтингът все още е необходим, той все още успешно продава, но най-важното е, че продължава да се възприема от аудиторията с едно голямо но – той трябва да е максимално точен и ясен, полезен и задържащ вниманието, смислен и едновременно ценен за бизнес успеха ви и за клиентите.

Сподели с приятели!

Вашият коментар